SEAP

Ce înseamnă SEAP (SICAP, e-licitație)


SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice reprezintă o infrastructură informatică unitară care oferă instituțiilor publice din România posibilitatea achiziției de produse, bunuri și servicii prin mijloace electronice, iar Agenților economici posibilitatea de a depune ofertele pentru licitațiile electronice.
Conform legilor în vigoare, orice autoritate publică care intenționează să demareze o achiziție publică a anumitor bunuri sau servicii prin mijloace electronice, este obligată să o facă prin intermediul platformei SEAP. SEAP este o platformă electronică operată de către Agenția pentru Agenda Digitală a României (AADR), această platformă asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. Site-ul oficial al Sistemului Electronic de Achiziții Publice SEAP este http://sicap-prod.e-licitatie.ro
Autoritățile contractante încearcă să se asigure că prin procesul de achiziții publice se consumă efectiv, eficient, în mod etic, echidistant și transparent fondurile publice alocate autorității respective în decursul unei perioade.
În acest sens, cadrul legislativ european (implicit cel românesc) pentru achizițiile publice enunță 7 principii:
-nediscriminarea,
-tratamentul egal,
-recunoașterea reciprocă,
-transparența,
-proporționalitatea,
-eficiența folosirii fondurilor publice,
-asumarea răspunderii.
Aceste principii reprezintă baza directivelor Uniunii Europene și cadrul în care s-a dezvoltat legea achizițiilor publice din România (OG 34 / 2006). Legea nu acoperă toate aspectele ce pot apărea în activitatea de achiziții publice și anumite aspecte ipotetice sunt greu de reglementat. Atunci când o autoritate contractantă nu regăsește în lege aspectul cu care ea se confruntă în viața reală, poate face recurs la principii. Dacă nici unul din aceste 7 principii nu este încălcat, atunci, acțiunile întreprinse de autoritatea contractantă sunt corecte.

Categorii de utilizatori SEAP

Autorități contractante – cei care organizează licitațiile, pot fi: (primarii, consilii județene, instituții publice, ministere, spitale, școli, grădinițe, unități militare, universități, agenți economici etc.)Ofertanți – cei care participă și ofertează la licitațiile deschise, pot fi (societăți comerciale cu capital privat sau de stat)

Ce tipuri de licitații găsim pe SEAP?

Licitațiile Publice publicate pe S.E.A.P sunt de mai multe tipuri:-Anunțuri de intenție,-Anunțuri de participare,-Anunțuri de atribuire,-Concursuri de soluții,-Concesionări,-Cereri de ofertă,-Cumpărări directe,-Licitații electronice,-Proceduri offline. În funcție de tipul licitației, pașii care trebuie urmați pentru a participa pot să difere. Licitațiile se pot desfășura doar dacă acestea sunt publicate de Autoritațile Contractante, iar apoi se depune cel puțin o ofertă.

Cum achiziționez prin SEAP?

– Telefonic, la numărul de telefon: 0770 503 677. Aici vă va răspunde specialistul nostru pentru achizițiile SEAP.

– E-mail, la adresa office@randi-computers.ro

– Pe site-ul nostru, randi-computers.ro

Pentru a demara procesul de achiziție pe site, vă rugăm să urmăriți pașii următori: În primul rând, plasați o comandă normală pe site-ul nostru, parcurgând toate etapele de achiziție, iar în comentariu să precizați că doriți procurarea produselor prin platforma SEAP. Acest pas este necesar ca să aveți produsele rezervate, respectiv pentru ca noi să știm modelul, configurația și cantitățile exacte pe care doriți să le achiziționați. După primirea comenzii pe site, vă vom contacta telefonic pentru confirmarea în detaliu a configurației și cantității produselor comandate. După verificarea și confirmarea telefonică, vom pune la dispoziție produsele și pe platforma SEAP. Îndată ce produsele devin disponibile pe SEAP, veți fi anunțați și veți putea începe procedura de achiziție publică electronică directă. După inițierea achiziției și deliberarea ofertei, vă vom emite o factură fiscală cu cont de trezorerie care va însoți marfa, iar aceasta din urmă va fi livrată la adresa specificată pe comandă.